Waarom heeft de een wel en de ander geen mogelijkheid tot het plaatsen van recensies op de Facebook pagina? En wat doe je met slechte recensies? Kun je zien van wie je recensies hebt gekregen? In dit blog leg ik je alles uit over de recensies op je Facebook pagina. 

Recensies instellen voor je Facebook pagina

Om recensies te kunnen krijgen op je Facebook pagina, moet je sowieso de categorie in je instellingen op Bedrijven en organisaties hebben staan, of op Lokale bedrijven. Heb je je pagina al aangemaakt, dan kun je dit in je instellingen checken in het tabblad Pagina-informatie bij Categorie.

Facebook reviews

 

Kies voor Bedrijven en organisaties of Lokale bedrijven, mits je dit natuurlijk echt niet bent.

 

Facebook reviews

 

Je krijgt nu de extra optie om subcategorieën in te voeren. Je kunt er maximaal drie invoeren en alleen kiezen uit de voorgeprogrammeerde subcategorieën. Je kunt deze niet uit een lijst halen, dus je zult moeten typen en hopen dat jouw juiste subcategorie er bij zit.

 

Facebook reviews

Let op: deze subcategorie verschijnt in je omslagfoto. Had je eerst alleen de categorie ingevuld, dan overschrijft de subcategorie deze categorie.

Facebook reviews

Nu dien je nog een adres in te voeren. Wil je dit niet, dan kun je het leeglaten of een fictief adres invoeren. Vul wel je Plaatsnaam in, anders komt er een verkeerd Google Maps kaartje in je info te staan. Je kunt namelijk niet kiezen deze weg te laten zonder je recensies ook weg te laten. Zie het vinkje onder het Google Maps kaartje.
Facebook reviews

Heb je alles ingevoerd, dan krijg je de optie op je pagina toegevoegd. Je vindt deze terug onder je omslagfoto of onder Meer als je al meerdere applicaties hebt toegevoegd.

 

Facebook reviews

Reageren op recensies

Nu kunnen mensen een recensie achterlaten. Ze hoeven hiervoor geen fan te zijn, maar ze zijn wel zichtbaar. Anoniem een recensie geven kan niet (meer). Je kunt op recensies reageren of het het liken, net als updates. Krijg je negatieve recensies? Neem dan contact op met de recensiegever door er in ieder geval op te reageren en eventueel contact gegevens via een privé bericht op te vragen.

Soms gebeurt het per ongeluk dat ze op een mobiele applicatie bijvoorbeeld 1 ster aantikken. En als het echt een klacht is dan biedt het een kans om de klant te benaderen en te vragen wat er mis gegaan is. Als je een klacht goed oplost (en “nee” is soms ook een antwoord), dan heb je kans dat hij of zij de recensie wil aanpassen of verwijderen. Daarnaast heb je er over het algemeen een ambassadeur er bij als je de klacht goed oplost. Dat iemand namelijk de moeite neemt om een klacht op je pagina te uiten, wil zeggen dat hij of zij iets van je wil. Negeer daarom nooit klachten of negatieve recensies.

Facebook reviews

Je vindt ook je recensies terug links op je Facebook pagina, soms moet je hier iets voor naar beneden scrollen. Klik op het icoontje zoals hieronder, om al je recensies te zien.

Facebook reviews