Eind september schreef ik er al een blog over: de gehele lay-out van LinkedIn gaat op de schop. Niet alleen de persoonlijke profielen en de homepage, maar ook de bedrijfsprofielen zijn flink onder handen genomen en worden aangepast aan het uiterlijk van de mobiele applicaties. De eerste bedrijfspagina’s van LinkedIn hebben ondertussen de nieuwe lay-out gekregen, als eerste degenen die een carrièrepagina hebben. Door mijn werkzaamheden bij verschillende bedrijven heb ik een en ander kunnen zien, experimenteren en ervaren.
Ik zet de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rij in een reeks van vier blogs: ‘Overzicht’, ‘Bewerken en beheren‘, ‘Updates‘ en de ‘Carrièrepagina en werkleven‘. Dit is deel 1 over het overzicht algemeen. Ik ga verder niet in op het opmaken van een bedrijfspagina, dat heb ik in andere blogs en mijn e-book ‘LinkedIn voor bedrijven’ weggeschreven, maar ik laat hier de belangrijkste verschillen zien met de oude lay-out.
De LinkedIn bedrijfspagina, wat is er veranderd
De LinkedIn bedrijfspagina is flink veranderd in vergelijking met de oude layout. In dit blog laat ik de veranderingen op de pagina zien voor bedrijfsprofielen zonder carrièrepagina, aangezien niet ieder bedrijf dit (betaalde) onderdeel van LinkedIn toegevoegd heeft aan zijn of haar bedrijfspagina. In het vierde deel van deze blogreeks neem ik de carrièrepagina, oftwel ‘Werkleven’ apart door.
Als voorbeeld neem ik mijn eigen LinkedIn bedrijfsprofiel, ik had het geluk dat het al als een van de eerste de nieuwe lay-out beschikbaar had. Als je pagina omgezet wordt behoud je nog even de mogelijkheid om te switchen tussen oude en nieuwe lay-out, dat is heel prettig. Op dit moment van schrijven is de uitrol bezig en kan het ieder moment zo zijn dat je ineens de nieuwe lay-out tot je beschikking hebt. Je ziet dan deze blauwe balk bovenaan je bedrijfsprofiel staan.
Oude lay-out:
Nieuwe lay-out:
Grootste verschillen oude vs nieuwe lay-out
Omslagfoto
Zoals je ziet is de omslagfoto veranderd. Op het moment dat je de nieuwe lay-out krijgt wordt je oude omslagfoto automatisch omgezet naar een standaard foto van LinkedIn (een ‘Galaxy foto’, misschien heb je hem al gespot op andere bedrijfspagina’s). Dit komt omdat de nieuwe lay-out een volledig ander formaat betreft en anders je ‘oude’ omslagfoto er heel raar uit zou zien. Het nieuwe formaat is 1536 x 738 pixels (was 646 x 220). Je profielfoto voor je bedrijfslogo blijft het zelfde formaat: 300 x 300 pixels.
Informatie – Over ons
Het veld met informatie over het bedrijf of de organisatie heet nu ‘Over ons’. Het aantal tekens waarmee je dit veld kunt vullen is nog steeds 2.000. Wel is het belangrijk te weten dat in de nieuwe lay-out alleen de eerste zes regels zichtbaar zijn op de laptop/desktop en op de smartphone zelfs maar 158 tekens. Daarna moeten mensen doorklikken op ‘Details weergeven’. Het is dus handig de meest belangrijke informatie bovenaan te plaatsen.
Showcases
Heb je showcases toegevoegd aan je bedrijfsprofiel, dan stonden deze eerst zichtbaar rechts van je profiel, nu staan ze een stuk naar onderen.
Overigens is het mij nog een raadsel waar je in de nieuwe lay-out Showcases aan kunt maken of bestaande Showcases aan kunt passen. Die optie lijkt geheel verdwenen. Betekent dat het einde van de (toch al niet erg populaire) Showcases? Of volgen deze opties nog?
Geplaatste updates
De geplaatste updates zijn flink naar onderen gezakt op de bedrijfspagina. Naast het veld ‘Over ons’ zie je de meest recente update, waar je overigens ook op ‘Meer weergeven’ moet klikken om hem helemaal te zien’, en voor de rest van de updates moet je even flink scrollen. Vooral betalende leden met premium pakketten, die zien namelijk eerst allerlei informatie over personeelsgegevens van het bedrijf alvorens ze bij de updates belanden.
Vacatures en informatie over medewerkers
Of je nu wel of geen vacatures op je bedrijfspagina hebt staan, je krijgt toch de optie ‘Vacatures weergeven’ op je profiel te staan. Je kunt hier op klikken maar uiteraard moet je ook vacatures op LinkedIn invoeren om op de volgende pagina iets te kunnen zien. Ook zie je informatie van eventueel aangenomen medewerkers.
Dit was deel 1, in het volgende deel gaan we verder in op de aanpassingen in de optie ‘Bewerken’ en het beheren van de LinkedIn bedrijfspagina.
Workshop LinkedIn voor bedrijven
Wil je een workshop of training volgen over de LinkedIn bedrijfspagina? Wij bieden zowel één op één trainingen als incompany trainingen voor binnen je bedrijf of organisatie. Geheel op maat en naar wens, we bekijken altijd wat de behoefte is. Stuur ons een e-mail als je meer informatie wilt.
Corinne,
Bedankt.
Hoi Fred, ik heb het er met LinkedIn over gehad, het is een technisch probleem wat nog opgelost moet worden. Tot die tijd kun je via de oude lay-out (switchen is nog steeds mogelijk gelukkig op de bedrijfspagina’s) wel nog showcases aanmaken en/of aanpassen. Hopelijk wordt het snel helemaal opgelost!
In het artikel staat:
“Overigens is het mij nog een raadsel waar je in de nieuwe lay-out Showcases aan kunt maken of bestaande Showcases aan kunt passen. Die optie lijkt geheel verdwenen. Betekent dat het einde van de (toch al niet erg populaire) Showcases? Of volgen deze opties nog?”
Is er bij jou inmiddels al helderheid wat de mogelijkheden zijn?
Alvast dank voor je reactie.
[…] Nieuwe lay-out LinkedIn bedrijfspagina deel 1 – Overzicht […]
[…] Ik zet de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rij in een reeks van vier blogs: ‘Overzicht‘, ‘Bewerken en beheren‘, ‘Updates‘ en de ‘Carrièrepagina en […]
[…] Ik zet de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rij in een reeks van vier blogs: ‘Overzicht‘, ‘Bewerken en beheren‘, ‘Updates’ en de ‘Carrièrepagina en […]
[…] zet de belangrijkste ontwikkelingen voor je op een rij in een reeks van vier blogs: ‘Overzicht‘, ‘Bewerken en beheren’, ‘Updates’ en de ‘Carrièrepagina en […]