Met regelmaat post ik tips op LinkedIn om je Linkedin bedrijfspagina beter in te zetten. Al deze tips bundel ik in dit blog zodat je altijd een handig overzicht hebt. Voor het persoonlijke profiel deel ik de tips in een apart overzicht, deze gaan voornamelijk over social selling en personal branding.
Tip 01: Wie zijn de volgers van je LinkedIn bedrijfspagina
Het lijkt er op dat je niet kunt zien wie je volgers zijn op je LinkedIn bedrijfspagina… of toch wel?
Tip 02: Maak je bedrijfspagina in meerdere talen
Handig om je doelgroep in verschillende talen te bedienen als ze meertalig is. Afhankelijk van zijn of haar taalinstelling zien ze dan jouw bedrijfsprofiel in de taal naar keuze.
Zie jij verschillende teksten in het veld ‘Info’, bijvoorbeeld op mobiel en laptop? Dan heeft dat er mee te maken dat je ooit (per ongeluk) een stukje in het veld van de tweede taal hebt toegevoegd. Het beste kun je dan de tweede taal verwijderen of alsnog het stuk schrijven in desbetreffende taal.
Tip 03: Richt je updates op speciale doelgroepen
Heb je een doelgroep die bestaat uit meerdere talen? Of misschien een internationaal bedrijf waardoor je doelgroepen in verschillende landen gesitueerd hebt? Dan is het soms handig om je updates daarop aan te passen. In dat geval kun je kiezen voor ‘Plaatsinstellingen’ bij het plaatsen van een update. Vervolgens heb je zeven doelgroepen om uit te kiezen.
Maak je doelgroep niet te klein! Ook mensen die buiten je doelgroep vallen kunnen je updates delen in hun netwerk waar weer wel je doelgroep zit.
Tip 04: richt je advertentie op bestaande klanten
Er zijn supermooie opties voor het adverteren op LinkedIn. Ken je bijvoorbeeld ‘Audience Matching’ al? Naast ‘Retargeting’ is het daarin ook mogelijk om je bestaande database als doelgroep in te zetten. Zo kun je gericht op bestaande klanten je advertentie richten wat vaak tot meer conversie leidt aangezien zij jouw merk, dienst en/of product al kennen.
Tip 05: als bedrijfspagina updates delen
Iets delen als bedrijfspagina op LinkedIn lijkt onmogelijk. Dit is het ook, via de sharebutton lukt het niet. Maar er is een andere manier, namelijk door middel van deze tip: de link van een post in je update delen.
Tip 06: pas de url van je bedrijfspagina aan
Het is mogelijk de url van je LinkedIn bedrijfspagina aan te passen. Klik op ‘Tools voor beheerders’ in je paginabeheer en kies vervolgens voor ‘Openbare url’. Maak er een nette link van zodat je deze ook gemakkelijker kunt communiceren.
Vergeet ook niet de link aan te passen op plekken waar je de link al communiceert, zoals onder je e-mailhandtekening. Overigens blijft de ‘oude’ link met cijfertjes en lettertjes werken, je hebt er alleen een mooi ‘kapje’ op gezet, dus onder followbuttons blijft het gewoon werken.
Tip 07: hoe bewerk je een update op je pagina
Foutje gemaakt in een update op je LinkedIn bedrijfspagina? Geen punt, gewoon even aanpassen!
Tip 08: zo voeg je meerdere afbeeldingen toe
Het is mogelijk om meerdere afbeeldingen toe te voegen aan je update op de bedrijfspagina. Hoe? Dat leg ik je in tip 8 uit.
Tip 09: wat voor content plaats je en hoe vaak
Misschien wel het lastigste onderdeel van de LinkedIn bedrijfspagina: wat plaats je aan content en hoe vaak? Een paar gouden basis ‘regels’:
Tip 10: schrijf een sterke tagline
Binnenkort kun je reageren als bedrijfspagina op LinkedIn. Zorg er dan ook voor dat je tagline (of slogan) onder je bedrijfsnaam staat. Dit is namelijk het eerste wat anderen zien bij een reactie! Prikkel mensen, maak ze nieuwsgierig, trek ze naar je pagina toe. Je hebt 120 tekens de ruimte.
[…] LinkedIn – tips voor je bedrijfspagina […]
@Corina: je kunt alleen je eigen connecties direct uitnodigen. Verder zul je andere manieren moeten bedenken om volgers aan te trekken (naast het plaatsen van goede content), bijvoorbeeld door het plaatsen van updates op je eigen profiel met een verwijzing naar de bedrijfspagina, het meenemen van de pagina in je nieuwsbrief of door bijvoorbeeld adverteren.
Hej Corinne,
Ik heb onlangs voor een klant een pagina opgemaakt en beheer deze. Hoe nodig ik andere bedrijven en personen uit, waar ik zelf geen contact mee heb, de pagina te volgen? Heb gezocht, maar geen antwoord gevonden.
Dank je en groetjes,
Corina
Klopt Lydia! Ik denk dat zo’n 50% op dit moment de optie heeft als ik naar mijn cursisten kijk. Soms kan het helpen je taalinstelling op Engels te zetten, al had ik dit keer in het Nederlands als een van de eerste de optie. Maar je weet maar nooit :)
Hoi Corinne,
Ik zie inmiddels veel uitnodigingen van bedrijfspagina’s voorbij komen in mijn inbox. Kan het zijn dat deze nieuwe functionaliteit in stapjes wordt uitgerold? Ik heb nl 4 bedrijfspagina’s maar op geen enkele zie ik de mogelijkheid dit te doen?
Dank voor je reactie Corinne. Ik had de blog die je noemt ook al gelezen, maar vind de toegevoegde waarde nog niet duidelijk. Ga er nog even wat verder in duiken. Groet
Lastig zo te zeggen Irene, ik denk dan gelijk aan de Sales Navigator, maar misschien handiger even dit blog er bij te pakken voor alle ins en outs: https://www.corinnekeijzer.nl/2017/10/04/wel-of-niet-betalen-voor-linkedin-de-premium-pakketten-op-een-rij/
Let op: betaalpakketten zijn persoonsgebonden en niet gekoppeld aan de bedrijfspagina!
Hoi Corinne,
Interessant artikel! Ik ben een communicatieplan aan het schrijven voor een maatschappelijke organisatie momenteel. Doelgroep betreft stakeholders en een van de belangrijkste kanalen is LinkedIn. Kun je inschatten in hoeverre het toegevoegde waarde heeft om een premium account te nemen om meer zicht te krijgen op de stakeholders die actief zijn op LinkedIn? Ben erg benieuwd,
Groet,
Irene
Hoi Itske, dank voor je compliment! Helaas is het (nog steeds) niet mogelijk te zien wie je volgers zijn :( Snap het ook niet, op het persoonlijke profiel zie je het wel dus het heeft m.i. niets met privacy te maken. De companypage is enorm in ontwikkeling momenteel, ik hóóp dat het niet lang meer duurt. Ik laat het dan op LinkedIn, maar ook hier, uiteraard direct weten :)
Hallo Corinne,
Ik probeer er achter te komen wie de volgers zijn van onze LinkedIn Company Page en tip nr. 1 zoals in dit artikel genoemd werkt helaas niet. Nou staat dat ook in de blog, dus het had me verbaasd als het wel had gewerkt ;) Weet jij of er inmiddels een alternatief is? Zo ja; ik zou daar heel erg mee geholpen zijn!!
Dank bij voorbaat! En vanaf nu ga ik je volgen. Je hebt tips waar een mens nog eens wat aan heeft!
Dankjewel Corinne. Sorry, ik had de vorige post niet goed gelezen. Fijn dat die optie wel komt.
Hi Lunia, zie mijn reactie op Jeroen de Boer, onder jouw reactie. Het komt er aan, LinkedIn is aan het testen, nog éven geduld en je kunt als bedrijfspagina ook delen, liken en reageren.
Met embed code zou het overigens ook moeten lukken… zie uitleg hier: https://www.corinnekeijzer.nl/2018/10/29/hoe-deel-je-als-linkedin-bedrijfspagina-content-van-medewerkers/
Beste Corinne,
Dank voor je tips. Heb je ook een tip om een bericht (foto, tekst) te delen op je bedrijfspagina? De bedrijfspagina hangt onder mijn persoonlijke profiel. Ik kan berichten delen (bijvoorbeeld van klanten) naar mijn persoonlijke profiel, maar ik wil juist meer mensen naar onze bedrijfspagina krijgen. Als ik het bericht embed (link kopieer) en deze plak in een nieuw bericht op onze bedrijfspagina, dan werkt dat niet. En ook niet als ik de optie ‘copy link’ gebruik.
Jeroen, je hebt gelijk! Dat blog gaat meer over het plaatsen van content.
Ik heb de optie om als bedrijfspagina te reageren of te liken zelf helaas nog niet, maar straks kun je switchen tussen persoonlijk en zakelijk profiel neem ik aan. Degene die overigens die optie had, bij Grant Thornton in het andere blog, kan het helaas ineens niet meer :( Lijkt wel of ze het dus op dit moment aan het testen zijn bij LinkedIn…. wordt vervolgd!!
Ha Corinne,
In dit blog dat jij noemt https://www.corinnekeijzer.nl/2019/01/26/hoe-plaats-je-een-update-vanaf-mobiel-op-je-linkedin-bedrijfspagina/ staat helaas alleen een screenshot van hoe het er uit ziet als een pagina content heeft geliked, maar niet hoe dat daadwerkelijk in zijn werk gaat (als je de functionaliteit eenmaal hebt natuurlijk).
Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe dit werkt. Kun je dat misschien nog toelichten?
Alvast dank en groet,
Jeroen
Hi Charlotte, in dit blog staat het helemaal uitgelegd: https://www.corinnekeijzer.nl/2019/01/26/hoe-plaats-je-een-update-vanaf-mobiel-op-je-linkedin-bedrijfspagina/
Kan zijn dat het bij jou nog niet mogelijk is, heeft te maken met de gefaseerde uitrol. Gewoon geduld hebben is dan het enige wat je kunt doen :)
Goedemiddag Corinne,
Ik lees in de comments van deze pagina op uw site dat het mogelijk zou moeten zijn om vanuit een bedrijfsprofiel op LinkedIn een reactie te plaatsen of een bericht te delen/liken. Zou u mij kunnen vertellen hoe dat in zijn werk gaat?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Charlotte
Hi @Corinne (leuke naam ;) Personen hebben (veel) meer interactie omdat mensen met mensen zaken doen en niet met bedrijven, dus daar zit inderdaad verschil in tussen de profielen. Het ligt echter ook vaak aan de tone of voice in de post zelf, bedrijven plaatsen veel te statische posts nog steeds, alsof het een website is.
Liken en reageren als bedrijfspagina: doen!! Laat zien dat er mensen werken.
@Ellen, geen idee of dat aan de AVG gerelateerd is… kan me dat bijna niet voorstellen, dan zou dat op het persoonlijke profiel namelijk ook niet zichtbaar mogen zijn… ik denk gewoon dat het terugkomt, maar wanneer is de vraag.
Beste Corinne,
Bedankt voor je goede tips!
Ik vroeg me af: wanneer mensen reageren op een update op je bedrijfspagina. Is het dan beter om deze als persoon (bijv. als collega of eigenaar van het bedrijf) te liken en/of te reageren op die post? Of juist als bedrijf?
Beide opties zijn ‘technisch’ mogelijk, ik heb echter het gevoel dat een persoonlijke comment beter is dan vanuit een bedrijf. En een like evt ook als bedrijf wel kan. Of is dat ‘not-done’?
Alvast bedankt en hartelijke groet,
Corinne
Dag Corinne,
Ook nu kun je nog steeds niet zien wie je volgers zijn op je bedrijfspagina op LinkedIn. Heeft dit misschien te maken met de nieuwe privacywetgeving?
h.gr. Ellen
[…] als op Facebook heb je eerst een persoonlijk profiel nodig om een bedrijfspagina op LinkedIn te kunnen maken. En ook net als op Facebook kun je alleen met een bedrijfspagina advertenties […]
Kan op dit moment van schrijven helaas nog niet Lotte!
Hoi Corinne,
Hoe kan je als bedrijf zijnde reageren op iemand zijn bericht? Het lukt mij alleen vanuit mijn persoonlijke account.
Dank alvast!
Doe ik zéker Jeroen :)
He jammer, had even gehoopt dat het in dit geval aan mij lag ;-)
Laat je het hier weten als je een alternatief tegenkomt?
Alvast dank.
Ik had hetzelfde probleem vandaag bij een van de deelnemers in mijn workshop Jeroen… ik vrees dat de oude lay-out van de LinkedIn bedrijfspagina definitief opgeheven is en dus ook dit ‘trucje’ niet meer werkt :(
Ik wacht het nog even af, maar anders haal ik deze (achterhaalde) tip er uit. Hopelijk komt LinkedIn snel met een goed alternatief!
Ha Corinne,
Dank voor je tips. Alleen loop ik bij Tip 01 vast doordat ik een ‘Page not found’ melding krijg. Is er iets veranderd dat dit nu niet (meer) werkt?
Alvast dank voor je reactie.
Hartelijke groet,
Jeroen