Met regelmaat post ik tips op LinkedIn om je Linkedin bedrijfspagina beter in te zetten. Al deze tips bundel ik in dit blog zodat je altijd een handig overzicht hebt. Voor het persoonlijke profiel deel ik de tips in een apart overzicht, deze gaan voornamelijk over social selling en personal branding. 

Tip 01: Wie zijn de volgers van je LinkedIn bedrijfspagina

Het lijkt er op dat je niet kunt zien wie je volgers zijn op je LinkedIn bedrijfspagina… of toch wel?

volgers bedrijfsprofiel linkedin

Tip 02: Maak je bedrijfspagina in meerdere talen

Handig om je doelgroep in verschillende talen te bedienen als ze meertalig is. Afhankelijk van zijn of haar taalinstelling zien ze dan jouw bedrijfsprofiel in de taal naar keuze.

linkedin meerdere talen

tips linkedin

Zie jij verschillende teksten in het veld ‘Info’, bijvoorbeeld op mobiel en laptop? Dan heeft dat er mee te maken dat je ooit (per ongeluk) een stukje in het veld van de tweede taal hebt toegevoegd. Het beste kun je dan de tweede taal verwijderen of alsnog het stuk schrijven in desbetreffende taal.

Tip 03: Richt je updates op speciale doelgroepen

Heb je een doelgroep die bestaat uit meerdere talen? Of misschien een internationaal bedrijf waardoor je doelgroepen in verschillende landen gesitueerd hebt? Dan is het soms handig om je updates daarop aan te passen. In dat geval kun je kiezen voor ‘Plaatsinstellingen’ bij het plaatsen van een update. Vervolgens heb je zeven doelgroepen om uit te kiezen.

linkedin bedrijfsprofiel

linkedin tips

 

Maak je doelgroep niet te klein! Ook mensen die buiten je doelgroep vallen kunnen je updates delen in hun netwerk waar weer wel je doelgroep zit.

Tip 04: richt je advertentie op bestaande klanten 

Er zijn supermooie opties voor het adverteren op LinkedIn. Ken je bijvoorbeeld ‘Audience Matching’ al? Naast ‘Retargeting’ is het daarin ook mogelijk om je bestaande database als doelgroep in te zetten. Zo kun je gericht op bestaande klanten je advertentie richten wat vaak tot meer conversie leidt aangezien zij jouw merk, dienst en/of product al kennen.  adverteren linkedin tips

Tip 05: als bedrijfspagina updates delen

Iets delen als bedrijfspagina op LinkedIn lijkt onmogelijk. Dit is het ook, via de sharebutton lukt het niet. Maar er is een andere manier, namelijk door middel van deze tip: de link van een post in je update delen.

hoe deel je als bedrijfspagina

Tip 06: pas de url van je bedrijfspagina aan

Het is mogelijk de url van je LinkedIn bedrijfspagina aan te passen. Klik op ‘Tools voor beheerders’ in je paginabeheer en kies vervolgens voor ‘Openbare url’. Maak er een nette link van zodat je deze ook gemakkelijker kunt communiceren.

hoe web adres linkedin aanpassen

tips linkedin

Vergeet ook niet de link aan te passen op plekken waar je de link al communiceert, zoals onder je e-mailhandtekening. Overigens blijft de ‘oude’ link met cijfertjes en lettertjes werken, je hebt er alleen een mooi ‘kapje’ op gezet, dus onder followbuttons blijft het gewoon werken.

Tip 07: hoe bewerk je een update op je pagina

Foutje gemaakt in een update op je LinkedIn bedrijfspagina? Geen punt, gewoon even aanpassen! hoe wijzig je update linkedin bedrijfspagina

Tip 08: zo voeg je meerdere afbeeldingen toe

Het is mogelijk om meerdere afbeeldingen toe te voegen aan je update op de bedrijfspagina. Hoe? Dat leg ik je in tip 8 uit.

hoe voeg ik meerder afbeeldingen in update toe

Tip 09: wat voor content plaats je en hoe vaak

Misschien wel het lastigste onderdeel van de LinkedIn bedrijfspagina: wat plaats je aan content en hoe vaak? Een paar gouden basis ‘regels’:

wat moet ik op linkedin plaatsen

Tip 10: schrijf een sterke tagline

Binnenkort kun je reageren als bedrijfspagina op LinkedIn. Zorg er dan ook voor dat je tagline (of slogan) onder je bedrijfsnaam staat. Dit is namelijk het eerste wat anderen zien bij een reactie! Prikkel mensen, maak ze nieuwsgierig, trek ze naar je pagina toe. Je hebt 120 tekens de ruimte.

slogan bedrijfspagina linkedin

 

Wil je meer succes hebben met LinkedIn? Neem dan een workshop van socialmedia-expert Corinne Keijzer

Groei maximaal in zichtbaarheid en conversie

- Hoe komen we (meer) in beeld bij onze stakeholders, prospects en klanten?

- Hoe krijgen we meer volgers en hoe zetten we een eenvoudige contentstrategie op?

- Hoe zetten we contentmarketing goed in?

- Hoe enthousiasmeer ik mijn collega's om LinkedIn (nog) meer in te zetten?

Maximaal groeien in zichtbaarheid en volgers met je bedrijfspagina en de persoonlijke profielen van jou en je collega’s. Vanuit bekendheid doorpakken naar hogere conversie. Bekijk onze incompanytrainingen en -programma's en ga écht effectief aan de slag met LinkedIn.