Tijd voor een feestje! Waarom? LinkedIn bestaat maar liefst 20 jaar ?. Met momenteel 930 miljoen accounts wereldwijd in 200 landen heeft LinkedIn toch maar mooi iets neergezet sinds 5 mei 2003. Leuk om 20 fascinerende momenten uit deze 20 jaar door te lopen die impact hebben gehad, klein tripje door Memory lane zeg maar.

Ik zou zeggen, pak een kop koffie (of wijntje, afhankelijk van het tijdstip haha) en geniet mee met deze lijst nostalgische opties, apps en oude lay-outs. Wedden dat je een en ander nog herkent?

linkedin jarig

Bron: LinkedIn – mei 2023

Nog even voordat je door dit feest van herkenning heen scrollt: ik heb zelf sinds 2008 een LinkedIn-profiel en alle screenshots en informatie heb ik uit mijn trainingen, boeken en andere documenten gehaald die ik sinds 2009 gemaakt heb. Alle wijzigingen daarvoor heb ik niet meegemaakt en daar heb ik ook geen screenshots van. Uiteraard vind ik het leuk, en met mij denk ik vele anderen, om ervaringen te lezen van mensen die ook in de eerste 5 jaar al actief waren op LinkedIn. Ik zou zeggen, zet het in de reacties en laat ons meegenieten. Ook als je in deze lijst nog iets mist wat er absoluut in had moeten staan.

1. De vele make-overs van LinkedIn

Hoe vaak is het persoonlijke profiel wel niet op de schop gegaan? Ik zou het echt niet meer weten maar het is zeker een keer of 10 geweest naast alle hónderden kleinere aanpassingen. In 2017 bracht ik mijn eerste boek in printversie uit, ‘Meer succes met LinkedIn!’, ik had het net helemaal klaar en bedacht me dat het handig was om even met LinkedIn te schakelen of er nog grote veranderingen aankwamen voordat ik 5.000 exemplaren liet drukken.

Ik hoor nog steeds letterlijk in mijn hoofd de tekst die Marcel Molenaar van LinkedIn tegen me zei: “Ik zou echt even wachten Corinne, er komt een grote verandering aan”. Ik dacht bij mezelf, ja duh, er komen altijd veranderingen aan. Maar dit keer had ik toch zoiets van ‘ik wacht nog even’. Heb het toen eerst (veilig) als e-book uitgebracht en ik denk dat het nog geen maand later zover was. De héle lay-out van het profiel ging op de schop?.  Maar dan ook echt álles was anders. Ik was Marcel zo dankbaar. Beetje jammer alleen dat ik zo goed als opnieuw kon beginnen met het boek ?. Oh well, het was in ieder geval up-to-dater dan up-to date hahaha.

Zoek de verschillen tussen het uiterlijk van het profiel in 2008 en nu. Saai nog he?

linkedin profiel oud

LinkedInProfiel uit 2008

Ook alle andere LinkedIn-pagina’s hebben veel veranderingen doorstaan. Ik zal hier niet alle screenshots plaatsen, maar die van de homepage is ook wel grappig. Wat was het nog rustig he, veel tekst vooral, de enige foto’s die je voorbij zag komen waren gekoppeld aan een gedeelde link. De rest zoals foto’s, video’s, documenten en verschillende emoji’s kwamen allemaal pas jaren later pas.

Homepage LinkedIn 2011

Ennnn, wat supertof was destijds, je had filters op de tijdlijn! Dat mag van mij absoluut terugkomen, zelf bepalen wélke soort updates je wilt zien op dat moment. Ze zijn na een paar jaar eruit gehaald en deels wel nog terug te vinden in de Sales Navigator uit het Premium Salespakket van LinkedIn.

2. Een update plaatsen

Zoals hierboven al gesignaleerd, er waren niet veel mogelijkheden voor het plaatsen van posts op de tijdlijn. Je had tekst. En tekst. En nog eens tekst. Statischer kon bijna niet en keuzestress was onmogelijk. Gewoon een update in, ik meen, eerst 600 en later 1.300 tekens (nu 3.000), dat was het. Wel was het zo dat als je een link plaatste, daar ook een preview van getoond werd waarop geklikt werd. Zie ook het voorbeeld in de tijdlijn hierboven. En je kon het direct doordelen op het, toen, megapopulaire Twitter. Uiteraard raadde ik dat af, Twitter bestond destijds nog uit 140 tekens, het is en was een heel ander kanaal en vaak te klein voor de teksten die je hier plaatste. Tegenwoordig is Twitter ook heel anders en kun je 280 tekens gebruiken voor je tekst of meerdere Tweets in een draadje gooien, dat bestond destijds niet. Maar dan nog zou ik het niet standaard één op één over nemen en de tekst in ieder geval naar de doelgroep aanpassen.

3. Wie je updates heeft bekeken

Wat in 2013 ook op de homepage verscheen, waren de statistieken van de engagement die je had op je LinkedIn-posts, je likes en reacties. Rechts in de kantlijn zag je allemaal gekleurde bolletjes en zo kon je in één oogopslag zien hoeveel mensen je post gezien hadden, hoeveel likes en reacties je had en het leukste: je kon zien hoe ver deze post in je netwerk was gekomen. De drie circels staan dan ook, van binnen naar buiten, voor je 1ste graads, 2de graads en 3de graads netwerk. Cool toch?

Deze optie heeft ergens rond 2016 helaas het loodje gelegd. Ondertussen zijn de statistieken al aardig vaak aangepast.

4. Applicaties toevoegen via Box

Ik weet nog steeds niet of ik het helemaal snapte, maar toen ik begon met LinkedIn in 2008, had je de mogelijkheid om applicaties toe te voegen aan je profiel via Box. Wat een hel was dat ?. Het zijn de voorlopers van onder andere ‘Uitgelicht’ (vroeger Rich media, dat was nog gekoppeld aan je samenvatting), de huidige evenementen en de hyperlink. Ik denk dat maar weinig mensen snapten hoe je ze koppelde aan je persoonlijke profiel, ik zou ook écht niet meer weten hoe ik het zelf gedaan heb, en ik ben blij dat het allemaal makkelijker geworden is. Al mis ik bepaalde opties wel nog steeds.

Zo kon je met Tripit je reisplanning delen met connecties, met Readinglist je favoriete boeken delen van Amazon en met de WordPress app je artikelen en blogs van je eigen website direct tonen op je profiel.

applicaties linkedin

 

Zelfs de poll bestond toen al, maar dan in deze app-vorm. Zo zag dat eruit in 2011:

5. Evenementen

En dan kom ik gelijk op één van de beste onderdelen die je ooit toe kon voegen aan je profiel: Events. Nog steeds heb ik het er wel eens over met oud-LinkedInleden die de optie ook graag gebruikten, zó ontzettend jammer dat deze optie verwijderd is.

Met deze optie kon je op je persoonlijke profiel laten zien naar welke evenement of welke netwerkbijeenkomst je ging. Dat was geweldig want dan kon je netwerk dat zien en aangeven je daar te willen ontmoeten. Ik weet niet meer precies wanneer maar volgens mij was het 2014 of 2015 dat deze optie verwijderd is. Ergens rond 2018 kwamen evenementen terug maar niet zoals in deze vorm helaas, dat je een mooi overzicht op je profiel kon plaatsen. Het is sinds kort/binnenkort trouwens wel mogelijk je eigen evenementen in een overzicht op je profiel te krijgen, zie hiervoor mijn nieuwsoverzicht van april 2023.

6. Ranglijsten

Wie herinnert zich deze nog, nog, nog….. in 2016 kon het nog, opzoeken op welke plek je stond in de ranglijst qua profielweergaven. Een optie die ik vooral prettig vond om te gebruiken binnen de bedrijven waar ik als freelancer destijds werkte. Je kon hiermee namelijk direct de actieve LinkedInners binnen de organisatie eruit halen en dat waren de mensen die ik graag verder wilde trainen en betrekken bij mijn LinkedIn-activiteiten. Je kon de ranglijst oproepen voor je connecties, de bedrijven waar je voor werkte en professionals die soortgelijke profielen hebben.

 

ranglijst linkedin

7. Uitnodigingen

Weet je nog, vroeger als je een uitnodiging verstuurde moést je iets invullen uit het rijtje dat je voorgeschoteld kreeg zodra je op ‘Connectie maken’ klikte. De grappigste was de onderste optie, ‘Ik ken die persoon niet’. Je kwam met die keuze gewoon niet verder en moest het e-mailadres kennen en invullen van degene die je uitnodigde en anders had je pech.

Uiteraard vulden we massaal één van de andere opties in op dat moment. We zijn en blijven een handelsland én een eigenwijs volkje, wij wilden eigenlijk de optie aangepast zien in ‘Ik ken die persoon NOG niet’. ?

uitnodiging linkedin

LinkedIn heeft lang vastgehouden aan de ‘eis’ dat je iedereen moest kennen die je toevoegde. Sterker nog, het staat volgens mij nog steeds ook ergens in de voorwaarden. De gedachte erachter was dat je anders mensen niet kon introduceren aan elkaar. Dat is waar natuurlijk. En zoals ik aangaf, we zijn een eigenwijs volkje. En wij hielden niet zo van die introductie-optie (waar juist de Amerikanen gek op waren). We leggen de actie liever bij de persoon zelf, “stuur maar een uitnodiging en noem mijn naam maar”. Tsja, iedere cultuur is anders, daar loopt LinkedIn ook al 20 jaar tegenaan.

8. Introducties

Daarover gesproken, best een handige optie die tegenwoordig niet meer bestaat in de gratis versie van LinkedIn (wel de betaalpakketten): De introductie.

Hiermee kon je eenvoudig mensen met elkaar verbinden en aan elkaar voorstellen. Een fijne optie die ook gesneuveld is maar goed op te vangen is door nu een privébericht te sturen aan twee mensen uit je netwerk die je met elkaar wilt laten kennismaken.

introductie linkedin

9. InMaps

Wat je er aan had? Geen idee, maar het was wel leuk: InMaps. Het leek op een spreeuwenwolk die je vaak ziet in de herfst maar het waren echt je connecties die je in beeld bracht met alle netwerklijntjes. Je kon zien welke mensen uit welke branche met elkaar verbonden waren en als je op een bolletje ging staan zag je direct de profielgegevens van die persoon.

Op 1 september 2014 is de stekker eruit getrokken.

 

10. Signal

Nog zo’n pareltje dat velen wel zullen kennen uit 2012: Signal. Deze optie werd wel eens het ‘best bewaarde geheim van LinkedIn’ genoemd omdat het verstopt zat en je er alleen met een speciale link kon komen (http://www.linkedin.com/signal/).

Destijds kon je nog niet zoeken op LinkedIn-posts zoals dat nu tegenwoordig kan, dus dit was een walhalla voor mensen die leads, kandidaten voor vacatures of andere belangrijke mensen zocht. Je kon via de weblink in een apart zoekvenster met een stuk of 10 filters aangeven wie of wat je zocht. Keywords waren ook hier dus al heel belangrijk aangezien alleen posts naar boven kwamen drijven waarin die woorden gebruikt waren. Het bijzondere destijds was vooral dat je niet alleen in je directe netwerk (1ste graads) kon zoeken maar zelfs in de 2de en 3de (waarvan het profiel niet geheel zichtbaar was, maar je kon klikken op een speciale knop ‘view profile’ wat wél het profiel liet zien). En dat leverde een heleboel mooie resultaten op.

signal linkedin

 

De optie is gesneuveld in 2013. Het zou een jaar of 6 duren voordat de soortgelijke zoekfunctie zoals we hem nu kennen (zoeken op content) weer terug was. Buiten de betaalpakketten om uiteraard, die al langer bestonden.

11. Zoeken

Jaja, ook de zoekoptie heeft al menig metamorfose ondergaan. Zoals je ziet is er ook in deze afdeling van LinkedIn een hoop veranderd. Op dit screenshot uit 2012 zie je overal nog de gouden icoontjes staan, het symbool van het betaalpakket dat je af diende te sluiten als je van die opties gebruik wilde maken. Uiteraard is daarin niets veranderd, je hebt nog steeds een betaalpakket nodig als je gedetailleerder wilt zoeken én tegenwoordig zijn de zoekopdrachten gelimiteerd in de gratis versie. Wel zijn er veel meer filters dan in 2012 én heb je maar liefst 10 categorien waar je op kunt zoeken.

 

12. In de buurt

Zo rond 2012/2013 had je een waanzinnig gave optie op de LinkedIn app. De smartphone was net populair aan het worden, de app geïntroduceerd en als je op een netwerkevent was hoefde je alleen maar de app te openen en kon je met een ‘bump’ iemand toevoegen aan je LinkedInprofiel. Je hield gewoon je telefoon tegen elkaar et voila. Deze optie heeft het niet lang volgehouden, ik gok iets met privacy.

In 2018 kwam er ineens iets op de app wat er verdraaid veel op leek: ‘In de buurt’. Je kon met deze optie vanuit de app iedereen op LinkedIn opsporen die maximaal 25 meter bij je in de buurt was. Superhandig voor evenementen, netwerkevents en -borrels en dergelijke, kon je direct een berichtje meesturen dat je er was en elkaar wilde ontmoeten. Het ging namelijk niet alleen om je eerstegraads-connecties, ook daarbuiten kon je mensen vinden.

Ook deze optie heeft het helaas niet lang gered, nog geen jaar later was het, na een aantal aanpassingen, einde verhaal. Misschien maar goed ook, je kon namelijk in één keer honderden connecties tegelijk maken met iedereen die in de buurt was. En verder denk ik ook dat het te maken had met privacy.

13. Uw netwerk op de hoogte stellen

Nog zo’n gouwe ouwe waar mensen me nog wel eens naar vragen waar het gebleven is: de knop ‘Uw netwerk op de hoogte stellen’. Als je die knop niet op ‘Nee’ zette kreeg je hele netwerk een melding als je ook maar iets aanpaste in het profiel. Ontelbare felicitaties volgden terwijl iemand er bijvoorbeeld al 20 jaar werkte. Volgens mij hebben daar nog steeds mensen trauma’s van hahaha, het was een ergernis ten top die gelukkig met de nieuwe lay-out in 2017 eruit geknikkerd is. Daarna zijn er verschillende varianten geweest en is de optie er steeds meer uitgesloopt. Vandaag de dag beperkt het zich tot de onderdelen zelf waarbij duidelijk bovenaan staat of je het wilt delen met je netwerk ja of nee als je een aanpassing doet of iets nieuws toevoegt zoals opleiding of werkervaring.

14. Groepen

Ach, wat hebben ze de groepen toch aangedaan he. Van mega-populair onderdeel op LinkedIn nu een van de ondergeschoven kindjes waar al het leven uitgezogen is. Door de jaren heen hebben ze flink wat te verduren gehad door alle wijzigingen van LinkedIn, vooral die uit 2015. Toen ik startte op LinkedIn in 2008 was het echt supertof om gebruik te maken van de groepen. Je mocht er 50 toevoegen en niet alleen op vakgebied zocht ik groepen op om informatie te delen en te halen, ook maakte ik dankbaar gebruik van groepen zoals ‘Iedereen Elke Dag Plezier‘ waarin ik ontzettend veel mensen heb leren kennen. Online maar ook offline want er werd wat afgeborreld, – gegeten en -geluncht onderling. Daarom baal ik ook zo dat ze vandaag de dag slecht vindbaar zijn voor mensen, vrijwel niet meer zichtbaar zijn in de tijdlijn en de beheerders door de loop der jaren helaas de golf aan spammers niet hebben tegengehouden. Wordt er een keer iets geplaatst dan lijkt die persoon wel een roepende in de woestijn, de reacties blijven zo goed als uit. Eeuwig zonde!

Zo begonnen de groepen ooit, net zo statisch als de rest van het platform. Ze waren er iets later dan de lancering van LinkedIn, zo eind 2003. Je kon voor 2015 wél eerst in de groep meekijken zonder lid te zijn, dat is dus veranderd. En het waren allemaal ‘open’ groepen, je had nog geen verborgen groepen zoals nu. Er was zelfs een aparte tab voor gratis vacatures per groep… tot er misbruik van gemaakt werd door groepsbeheerders die bij populaire groepen geld begonnen te vragen aan leden die hun vacature kwijt wilden. Dat was denk ik wel zo’n beetje het begin van het einde, de commercie nam teveel de overhand en het was snel gedaan met de populariteit van de groepen. Helaas!

Groepen zoals ze eruit zagen in 2011

15. Instellingen

Toen ik begon met het geven van LinkedIn-trainingen in 2010 had je misschien een stuk of 40 instellingen voor LinkedIn. Ik heb niet geteld maar het zijn er ondertussen honderden. Hoe simpel zag dit er nog uit he, zeker vergeleken met nu.

 

16. Van ‘Compleet profiel’ naar ‘Zeer deskundig’ naar niets meer

Ook deze zullen velen zich nog kunnen herinneren, de balk met de status van je profiel. Het begon ooit met een ‘Compleet profiel’. Had je een aantal onderdelen gevuld in je profiel dan was de blauwe blak gevuld en kon je beter gevonden worden volgens LinkedIn.

Omstreeks 2017 werd dit aangepast naar een ander soort balkje of balletje (dat verschilde per profiel) en werd je bestempeld als ‘Zeer deskundig’ met een compleet profiel wat vooral tot hilariteit leidde bij mijn deelnemers. Niet alleen dat ze al direct als ‘Zeer deskundig’ werden aangemerkt door enkel een aantal onderdelen toe te voegen aan het profiel, maar wat nog grappier was, de balk of het balletje vulde zich nooit 100%. Op geen enkele manier kreeg je dat laatste witte randje weg wat ook soms frustratie opleverde, het leek net of je altijd nog iets te verbeteren had. En dat is op zich ook wel zo natuurlijk ?.

Twee jaar later werd het profiel compleet op de schop gegooid en kwam het in je dashboard te staan. Tot een jaar of twee geleden.

Sinds een jaar of twee is ook deze vorm van profielcompleetheid verdwenen. Je ziet nu alleen nog een blauw/groene balk met je profielstatus als er nog een of meerdere onderdelen ontbreken op je profiel en die verdwijnt zodra je het compleet gemaakt hebt.

17. De introductie van de bedrijfspagina

Wat zag het er statisch uit he, de bedrijfspagina anno 2012. Kaal, geen omslagfoto (net als het persoonlijke profiel), hele andere tabbladen en mogelijkheden en het waren maar een handvol (corporate) bedrijven die het aandurfde deze pagina in te zetten. Populair vooral om vacatures te plaatsen en te vullen want toen bestond de Carrièrepagina (tegenwoordig ‘Werken bij’) al en vacatures konden altijd al geplaatst worden op LinkedIn. Mooi om te zien hoe ook deze pagina een methamorfose doorgemaakt heeft. Ziet er vandaag de dag toch wel heel wat beter uit!

 

18. Het verdwijnen van Products & Services

Goh, wat hadden veel bedrijven er de pest in toen LinkedIn in april 2014 besloot de tab ‘Products & Services’ te eruit te knikkeren op de bedrijfspagina. En dat ging niet alleen om die tab, ook alle recommendations werden daarmee automatisch verwijderd, grrrrrr! Je kon er wel een download van krijgen, maarja… wat moest je daarmee. Jarenlang hadden bedrijven hun best gedaan zoveel mogelijk van die aanbevelingen te verzamelen en ineens werden ze van hun pagina verwijderd. Snap wel dat beheerders en medewerkers baalden. Het was een mooie tab waarop je je producten en diensten apart kon profileren.

tab products linkedin

Vandaag de dag zijn productpagina’s weer terug in een andere vorm. Ik zie ze soms voorbij komen, onder andere bij LinkedIn zelf, maar er wordt nog steeds flink aan geknutseld. Een tijdje kon je ook weer reviews voor de producten krijgen maar dat is er weer uitgehaald (ik denk zo rond 2021).

Tsja, en dan ontkom ik er niet aan om ook de introductie van de Showcases in 2014 te noemen, de ‘vervanger’ van ‘products & services’. Eerlijk is eerlijk, niet een van de beste ontwikkelingen van LinkedIn in de afgelopen jaren. Nog steeds is het zeldzaam dat ik adviseer een Showcase te maken, meestal binnen wat grotere (internationale) organisaties.

 

19. Het gouden koffertje

Een heel klein detail dat velen zich waarschijnlijk niet meer kunnen herinneren: het gouden koffertje achter je naam. Wat betekende dat? Diegene was werkzoekend en had een premium, een  betaalpakket, voor werkzoekenden. Tegenwoordig hebben alle vier de betaalpakketten hetzelfde logo, een gouden LinkedIn-logo, om geen verschil te laten zien voor de buitenwereld wat voor pakket ze hebben.

Het betaalpakket bestaat al sinds 2005 en ondertussen zijn er 4 verschillende soorten premiums af te sluiten: Career, Business, Sales Navigator en Recruiter Lite.

20. Stories

Ze hebben het nog geen anderhalf jaar volgehouden: de Stories. Het leek LinkedIn begin 2020 een goed idee om ook op LinkedIn deze optie aan te bieden, net als Instagram en Facebook. Vanaf het begin af aan was het een struggle. Mensen vonden LinkedIn teveel Facebook worden, het paste niet bij LinkedIn, het was onbekend bij mensen. Superjammer vind ik zelf, ik zag er zeker mooie mogelijkheden in, vooral op zakelijk gebied. Maar goed, misschien daarom ook dat alleen LinkedIn-trainers en coaches zo’n beetje gebruik maakten van deze optie? .

Eind september 2021 zijn de Stories gesneuveld. Grappig detail: we waren in Nederland testland voor dit onderdeel, net als Brazilië. De Brazilianen waren wel enthousiast en daar zijn ze wel enorm aangeslagen en superpopulair.

Nog een paar leuke feitjes over LinkedIn om het af te sluiten: 

? Toen er in 2003 gebrainstormd werd over een naam werd de naam ‘Colleaguester’ geopperd (je had toen namelijk ook ‘Friendster’ dus dat was daar vanaf gekeken). Bekt niet echt lekker he? Maar goed dat het toch uiteindelijk de naam ‘LinkedIn’ geworden is…..?

? sinds december 2016 is LinkedIn een dochtermaatschappij van Microsoft. Tot die tijd stond Reid Hoffman, de oprichter van LinkedIn, zelf nog aan het hoofd van de organisatie. Tegenwoordig is dat Ryan Roslansky sinds hij het stokje weer overnam van Jeff Weiner in juni 2020.

? Binnen een jaar na lancering had LinkedIn al 1 miljoen leden! Op dit moment zitten we op 930 miljoen dus tel uit je winst. In Nederland hebben we 10 miljoen geregistreerde accounts, in Belgie 4 miljoen.

? in Nederland heeft LinkedIn sinds 2010 een hoofdkantoor in Amsterdam (vroeger op Schiphol, nu in de Amsteltoren) met tegenwoordig ruim 100 medewerkers door de hele Benelux. Marcel Molenaar staat hier sinds 2015 aan het roer en is country-manager van de hele Benelux.

? Het Nederlandse LinkedIn-profiel bestaat pas sinds 2013. Heb je voor die tijd je profiel aangemaakt, dan heb je een Engelstalig profiel. Dit maakt niet uit qua inhoud, die kun je gewoon in het Nederlands aanhouden, net als de taalinstelling zodat je alles in het Nederlands ziet. Pas als je een profiel in een tweede taal aanmaakt merk je dat je standaard taal Engels is met een ouder profiel. Voor je LinkedIn-gebruik maakt dit trouwens verder niet uit.

? Nederlanders zijn al jaren de grootste én actiefste gebruikers van LinkedIn. We zijn een handelsland zoals ik al aangaf, zowel offline als online en zien heel veel kansen in LinkedIn. En terecht.

? LinkedIn groeit nog steeds hard, iedere seconde komen er 3 gebruikers bij. Voor Corona was dat aantal nog 2. Veel mensen leerden LinkedIn nog meer waarderen in de tijd dat iedereen wereldwijd alleen online contact kon hebben.

? Iedere minuut worden er 8 LinkedIn-leden ergens aangenomen door LinkedIn.

Uiteraard zijn er nog honderden andere wijzigingen geweest op LinkedIn, sommigen allang vergeten, sommigen nog vers in het geheugen gegrift. Ik kon ze niet allemaal meenemen, evenals de veeeeeeeeeeeeeele annekdotes die ik heb uit de afgelopen 13 jaar als LinkedIn-trainer. Ik zou zeggen, vraag me er eens live naar, hebben we in ieder geval voorlopig genoeg gespreksstof?.

Mocht jij iets gemist hebben of iets meegemaakt in de eerste 5 jaar van het LinkedIn-bestaan waar ik geen weet van heb, of mooie aanvullingen, voel je vrij dit in de reacties hieronder te melden.

Wist je trouwens dat ik al sinds 2017 op LinkedIn een maandelijks nieuwsoverzicht maak waarin ik alle wijzigingen zo goed als mogelijk bijhou? Ik zou zeggen, abonneer je en mis niets meer. Of abonneer je op mijn eigen Nieuwsbrief, daar neem ik ook het overzicht altijd in mee + nog veel meer LinkedIn-tips.

Wil je meer succes hebben met LinkedIn? Neem dan een workshop van socialmedia-expert Corinne Keijzer

Groei maximaal in zichtbaarheid en conversie

- Hoe komen we (meer) in beeld bij onze stakeholders, prospects en klanten?

- Hoe krijgen we meer volgers en hoe zetten we een eenvoudige contentstrategie op?

- Hoe zetten we contentmarketing goed in?

- Hoe enthousiasmeer ik mijn collega's om LinkedIn (nog) meer in te zetten?

Maximaal groeien in zichtbaarheid en volgers met je bedrijfspagina en de persoonlijke profielen van jou en je collega’s. Vanuit bekendheid doorpakken naar hogere conversie. Bekijk onze incompanytrainingen en -programma's en ga écht effectief aan de slag met LinkedIn.