Over Corinne Keijzer

linkedin expert Corinne Keijzer

Hoe het begon

Eind 2009 werd ik slachtoffer van de crisis en verloor ik mijn baan als hypotheekadviseur en financieel specialist bij Vereniging Eigen Huis. Een superleuke baan, mijn man (businesspartner en vooral ook mijn creatief brein) Rik Keijzer en ik waren er net voor verhuisd van Voorschoten naar Amersfoort. Mooi balen dus. Ik schrok behoorlijk toen ik bij het solliciteren continu dezelfde standaard afwijzingen ontving: “Bedankt voor uw reactie. We hebben 350 sollicitaties ontvangen en de keuze is niet op u gevallen, veel succes verder.” Ik kon me niet herinneren dat ik eerder zo vaak op deze manier was afgewezen. Sterker nog, ik werd altijd uitgenodigd, nu gebeurde zelfs dat niet meer. Wat een concurrentie… Lang leve de crisis.

Netwerken

Ik besloot het anders aan te pakken. Mijn LinkedIn-profiel stond al een jaar op een laag pitje, dus ik heb dat nieuw leven ingeblazen. Met behulp van e-books, webinars en seminars knapte ik mijn profiel op en maakte ik het compleet. “Netwerken” werd mijn mantra. Ik wilde mensen persoonlijk laten kennismaken met wie ik was en wat ik te bieden had. Als ik niet werd uitgenodigd voor een gesprek, dan maar op deze manier mezelf promoten. En weet je wat? Het werkte als een trein.

De kansen liggen bij de onbekenden op LinkedIn

Ik begon met posten op de tijdlijn en in een aantal LinkedIn-groepen raakte ik in gesprek met mensen. Op gegeven moment kwam ik terecht in een groep waar mensen aangaven te willen linken met onbekenden. Ik was altijd overtuigd geweest dat ik alleen bekenden in mijn netwerk wilde hebben. Nu weet ik wel beter… Ik gooide mijn schroom opzij en op een ochtend ging ik aan de slag. Ik benaderde diverse mensen die me interessant leken met een persoonlijk berichtje. Vooral dat laatste was belangrijk, ik had direct door dat netwerken draait om aandacht, persoonlijke interesse, bouwen aan relaties. En dat krijg je alleen door direct een gesprek aan te gaan bij het uitnodigen. Op een evenement of bijeenkomst gooi je toch ook niet je visitekaartje op een tafel waar wat mensen zitten om vervolgens weg te lopen en er dan vanuit te gaan dat iemand van deze mensen zaken met je wil doen?

Wat er na die ochtend gebeurde gebeurde… geloof het of niet, ik kreeg superleuke reacties en maar liefst 7 mensen waren geïnteresseerd in mijn aanbod. Ik maakte 5 afspraken en kon uiteindelijk bij 4 bedrijven aan de slag. Het was het ultieme bewijs: persoonlijk netwerken werkt… en hoe! Je begrijpt, ik was helemaal om.

Van baanloos naar LinkedIn-expert: mijn inspirerende reis.

Vanaf dat moment ging het razendsnel. Aangezien ik toch al veel tijd online doorbracht (ok, ik geef het toe, ik ben stiekem een beetje een nerd met social skills ? ) en mijn passie en opleiding altijd al in de wereld van online marketing en communicatie lagen, besloot ik daar volledig mijn werk van te maken. In 2010 begon ik met mijn eerste socialmedia-training en tot op de dag van vandaag doe ik dat nog steeds, alleen ziet dat er heel anders uit. Naast LinkedIn was ik in het begin ook trainer op gebied van Hyves (jawel), Facebook, Pinterest en Twitter maar door de loop der jaren heb ik al deze kanalen steeds meer links laten liggen.

LinkedIn is zo uitgebreid geworden en heeft zoveel interessante invalshoeken voor alle soorten organisaties en branches dat ik me daar volledig op wilde focussen. En door me volledig hierin te specialiseren heeft LinkedIn vrijwel geen geheimen meer voor me. Met de medewerkers van LinkedIn heb ik ook een goede band, kom daar regelmatig over de vloer en sinds 2017 ben ik ook nog eens benoemd tot officieel ambassadeur. Dit betekent dat ik aan mag schuiven bij overleg met de ontwikkelaars, informatie uit eerste hand krijg en altijd de bron kan checken als er ergens weer een gerucht over iets van LinkedIn de ronde gaat.

LinkedIn is niet meer alleen die vacaturebank of rolodex, het is marketing, het is sales, het is communicatie, het is HR, het is recruitment en het is vooral nog een geweldig netwerkplatform waar je nieuwe mensen uit allerlei branches en functies leert kennen. En ik mag de wereld vertellen hoe het werkt en leren hoe je het succesvol toepast. Hoe leuk is dat?!

officieel LinkedIn ambassadeur

Gespecialiseerde LinkedIn-trainingen en programma’s

Sinds 2018 heb ik mijn bedrijfsnaam aangepast van ‘Corinne Keijzer’ naar Digital Moves. Hierin werk ik met meerdere ondernemers en trainers die ieder weer eigen expertises hebben. Zelf heb ik me volledig gespecialiseerd in LinkedIn-marketing, contentmarketing, contentcreatie, employee advocacy, personal branding, social selling, adverteren en het communiceren vanuit de bedrijfspagina. Het liefst ga ik met communicatie en/of marketing-teams of groepen medewerkers aan de slag en als het even kan in onze 6-maanden programma’s omdat ik zie dat dát werkt. Een training is leuk, mensen raken altijd enthousiast, maar het gaat vooral om het vervolg: DOEN!

Naast het trainen voor Digital Moves ben ik ook docente voor opleidingscentra Beeckestijn en NIMA.

Boeken, artikelen, blogs

Met regelmaat schrijf ik educatieve artikelen over LinkedIn op het platform zelf en op mijn eigen website. Regelmatig was ik ook op Marketingfacts te vinden als auteur maar helaas zitten er maar 24 uren in een dag. Ik geef lezingen en sprekersessies op congressen, evenementen en bij verenigingen en regelmatig geef ik inspiratiesessies binnen diverse organisaties, in binnen- en buiteland. Ondertussen heb ik meerdere succesvolle boeken en e-books geschreven en uitgebracht binnen onze eigen uitgeverij ‘SomeBooks‘.

  • 400 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts – van een contenstrategie op een A4tje tot contentmarketing tot het uitvoeren, álles wat je wilt weten over posts op LinkedIn vind je in dit boek terug. En nog veel meer.
  • De gratis ‘LinkedIn handleiding voor personen‘ (al ruim 160.000 keer gedownload begin 2023!)
  • Meer succes met LinkedIn!‘ – voor een ieder die social selling serieus neemt en alles wil weten over dit proces.
  • LinkedIn voor bedrijven‘ – voor alle geheimen omtrent de bedrijfspagina van LinkedIn inclusief adverteren op LinkedIn.
  • ‘Meer succes met de LinkedIn Sales Navigator!’ – (volledig uitverkocht)

Uitreiking van mijn boek ‘400 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts’ aan Marcel Molenaar, Countrymanager LinkedIn Benelux

En dan nu over jou en je collega’s 

Ok, ik hoor je denken: “En waarom zou ik een LinkedIn-training willen? Wat kan dat platform nou echt voor mij en mijn collega’s betekenen?” Nou, laat me je vertellen, LinkedIn biedt kansen die geen enkel ander socialmedia-kanaal biedt. Het is een powerhouse van mogelijkheden waarmee jullie jezelf en jullie organisatie in de schijnwerpers kunnen zetten. Het is tijd om te laten zien waar jullie goed in zijn, jullie expertise te delen en jullie producten en diensten te presenteren. Of je nu werkt in een commercieel bedrijf of in de non-profitsector, LinkedIn biedt voor iedereen datgene wat je nodig hebt. Met meer dan 930 miljoen accounts wereldwijd en 10 miljoen Nederlandse accounts bereik je precies de mensen die je wilt bereiken. En zeg nu zelf, wie wil er nou niet een kijkje nemen in de keukens van al die bedrijven, inclusief die van jullie?

Dus, beste marketing/communicatieadviseurs en collega’s, grijp deze kans en boek vandaag nog die effectieve incompany LinkedIn-training of open LinkedIn-training om te laten zien wat jullie in huis hebben. Of het nu gaat om jullie bedrijfspagina, jullie persoonlijke profielen of allebei, jullie zullen maximaal groeien in zichtbaarheid en conversie. En het mooie is, je hebt niet eens een berg tijd nodig. Met slechts 15 minuten per dag kun je als medewerker al succesvol zijn op LinkedIn. Dat is nog minder tijd dan een koffiepauze, maar met veel meer impact!

Waar wachten jullie nog op? Laat mij jullie meenemen in de wereld van LinkedIn en ontdek hoe jullie jezelf en jullie organisatie kunnen laten stralen. Maak van die connecties waardevolle relaties, van die profielen krachtige personal brands en van jullie organisatie een ware LinkedIn-ster. Wees niet alleen een LinkedIn-gebruiker, zet het in om je werkzaamheden kracht bij te zetten, jullie collega’s de krachten te laten bundelen, om jullie en je organisatie in de picture te zetten. Zorg dat niemand meer om jullie heen kan, geniet van alles wat jullie te melden hebben en krijg vooral plezier in het gebruik van LinkedIn.

linkedin trainer

Incompany LinkedIn-training bij Eurofins

Opdrachtgevers en klanten tot nu toe

In de loop der jaren heb ik vele mooie merken en bedrijven mogen dienen, van zzp’er tot corporate, van overheid tot onderwijs en van goede doelen tot aan tv-programma’s. Het geven van sprekersessies en ook het opleiden op gebied van LinkedIn van vele individuele personen en personeel binnen onder andere:

Samsung, VU Amsterdam, HAK, AJAX, UvU, Grant Thornton, de Kamer van Koophandel, Portaal, Nationale Ombudsman, expert, Randstad, Politie NL en de Politie Academy, het KWF, Wereldnatuurfonds, Fiscount, RICOH, Volvo, ABN AMRO, Rijksmuseum, Toyota dealers, Ford Academy, Vattenfall, Holland Casino, De Nederlandse Ambassade in Marokko, Ministerie van Buitenlandse Zaken, ASN Bank, hogescholen InHolland, a.s.r., Delta Lloyd, KNRM, Dr Oetker, Koopmans, Ordina, Bruynzeel Keukens, UWV, Enexis, Portaal, Rabobank, Amstelring, Everaert Advocaten, RIVM, vele gemeenten, ministeries, waterschappen, Hoogheemraadschappen en KRO Spoorloos.

Ook door en voor LinkedIn zelf word ik vaak benaderd. Van het geven van workshops voor hun klanten tot het geven van een lezing op een van hun evenementen.

klanten digital moves

Maar ook mijn freelance werkzaamheden voor langere tijd, voor opdrachtgevers als VolkerRail, gemeente Arnhem, Rijkswaterstaat, Gemeente Utrecht, Delta Lloyd BeFrank, PON Leusden (Volkswagen, Porsche, Audi, SEAT & Skoda) en twee jaar voor Louwman & Parqui, importeur van Toyota en Lexus hebben me de nodige portie praktijk-evaring gebracht wat weer enorm ten goede is gekomen aan mijn trainingen.

Referenties

Referenties heb ik genoeg. Graag verwijs ik naar de reviews op Google, mijn LinkedIn-profiel of Ratecard waar klanten me gemiddeld een cijfer van 9.5 geven en een NPS van 87.

Winnaar FOTY-award ‘beste zzp’er in de categorie ‘Coaching en training”

In 2017 heeft een vakjury me uitgroepen tot beste zzp’er in de categorie ‘Coaching en Training’. Een meerkoppige vakjury uit diverse branches heeft dit beoordeeld op basis van mijn werkzaamheden, mijn referenties en een videopitch. Begin 2019 ben ik weer genomineerd en kwam ik in de top 5 terecht.

zzp'er van het jaar

Over Digital Moves

Op 1 februari 2018 heb ik een nieuwe bedrijfsnaam en website gelanceerd, Digital MovesNa 8 jaar lang gebouwd te hebben aan een bedrijf onder mijn eigen naam, vond ik dat ik mijn bedrijfsnaam maar eens moest aanpassen. Ik doe het namelijk allang niet meer alleen! En ja, ik weet het, Albert Heijn is ook allang niet meer alleen, maar toch… ;) Daarnaast wilde ik graag een naam die meer de lading dekt in datgene wat we doen. En een internationale naam, want ook bedrijven in het buitenland weten onze diensten steeds vaker te vinden.

Maarreh, wie zijn ‘wij’ dan eigenlijk? Goede vraag! Dat zijn een aantal ondernemers… en ik. Allemaal specialisten die graag samenwerken en de krachten bundelen om klanten nog beter van dienst te zijn. Je vindt ze allemaal terug op de website van Digital Moves. En uiteraard Sanne van der Velden, onze virtual manager topper en spil in het web die zorgt voor alle communicatie en afhandeling van mail, aanvragen en  informatievoorziening vanuit Digital Moves. 

Ik geloof namelijk in verbinding en krachten bundelen. Iedere ondernemer heeft zijn of haar eigen expertise. En soms delen we die expertise, maar dat is juist fijn, dan hebben we gelijk ook mooie sparringpartners aan elkaar. Daarom ook de slogan: ‘We are social’.  Eind 2018 is de Digital Moves Academy ontstaan waarop je in een geheel eigen omgeving online video trainingen kunt volgen. 

Heb je vragen, wil je iets meer weten over onze trainingen of programma’s, neem gerust even contact op met Sanne, ze helpt je graag verder. 
digital moves